*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

جمـعـه های غریبی ویتیمی...

(جمعه هام نذر قدمهای مولای مهربانی ست) 

درسالهایی دور و در غروبی غمبار وحزن انگیز،کودکی دبستانی،در راه بازگشت به خانه بود،

که مورد تعارض وستم یکی از بچه های شرور محلّه قرار گرفت..

 

از آنجا که توان مبارزه اش نبود،با بُغضی در گلو راه خانه را درپیش گرفت..

 

یادش افتادکه چند روز پیشتر همون بچهءشرور مزاحم یکی ازدوستانش شده بود و 

 

اوهم به بزرگترش گفته وبزرگتر که پدرش بود،اون بچهء شیطون راگوشمالی داده بود

 

کودک قصهء مابه اینجا که رسید،سخت آزرده شد.رسیده بودبه نقطهء ضعف خودش.

 

آخه توی چندسال گذشته یه کلمه بود که غصه دارش میکرد... یتیمی.. قاصدک

 

گویی سایه پدر،قـوّتی ست برای قلب وتکیه گاهی برای روزهای سختِ تحت ستم ..

 

فردای اون روز جمعه بود و اون کودک راهی مسجدِ محل شد...

 

بین راه یاد آدینه ای افتاد...و 

 

 مهدیّه و عاشق بی قرار ندبه های جمعه، مرحوم شیخ احمدکافی...

 

از منبر اون مرحوم ،در ذهن کودکی اش فقط یک جمله نقش بسته بود...

 

اونهم جایی که مرحوم کافی همراه ِجمع حاضر باسوز وگداز میخوند:

 

آی مردم...به خدا آقامون میاد...مهدی میاد...

 

ایّام گذشت و گذشت... 

 

تندباد حوادث روزگار،آن نهال دیروز راگرچه زخمی،ولی چون درختی تنومند کرده بود.

 

اینک دیگراوخودسایه ای بودبرسر بی پناهی، 

 

تامبادا که چرخ روزگار ،آسیبی به نهالی برساند..

 

امــّـا..هنوز هر آدینه،با بُغض در گلو و نگاهی مضطرب، 

 

غروبهای بی رمق رانظاره کرده وباز هم،غم یتیمی ست که بردلش چنگ می کشد..

 

...مولای من،دیرگاهی ست که در سر هوس عشق تو دارم...

 

بار الها....برسان آن ولی و حافظ و نگهدار ما را.......

 

اگر آن ماه نمونه......به جهان رخ بـنمـونه

 

همه بت های جهان را...سر جاشون می نشونه 

   

بیا مهدی شب هجران سحر کن...

 

چـشم من مـنتـظـر و بـارانی 

 

مانده پشت همه ی پنجره ها 

 

راهی اندازه ی یک جمعه فقط 

 

مـانـده تـا زمـزمه ی پنجره ها 

 

تـا نیـایی دل بی طـاقـت مـن 

 

به خودش رنگ عدم می گیرد 

 

پـا به پـای همـه ی منتـظـران 

 

عـصـر آدیـنـه ، دلـم می گیرد 

 

یامهدی ادراکنی اللهم عجل لولیک الفرج یامهدی ادراکنی

 

سالروز امامت وولایت مهدی موعود گرامی باد. 

 

*مولای من ؛ ترسم توبیایی و من آن روز نباشم*

   

*اگر آمدی ومن نبودم، یک فاتحه نوازش اهل قبور کن*  

 

نظرات 18 + ارسال نظر
س ح جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 05:22 http://haddadiyan.blogfa.com/

موفق باشید

سلام.ممنون از نوازشت حاج سعید.!!
گرچه کوتاه وگذرا بود ولی...
این اشارت زجهان گذران مارابس.!
یاعلی مدد

علی جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 08:49 http://www.seeyourinside.blogsky.com

سلام دوست من :)
از نظری که در پست قبل من دادی ممنونم... و ممنون میشم اگر در پست جدید هم جمع ما رو همراهی کنی ... جواب شما به سوالی که در انتهای متن مطرح شده میتونه خیلی کمک کنه ... سپاس.

ممنون دوست عزیز.حتما میام واستفاده میکنم ازمطالب خوب ومفیدت..
علی آقا موفق باشی.بیشترسربزن.خودت توقعم را بالا بردی.!.
چه کنم؟!.شماهم مثل محسن:السابقون السابقونید...!!.
راستی علیرغم میل شما نوازشت را آشکارکردم..ببخش.یاعلی مدد

قرار وبلاگی جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 09:27 http://gharar87.blofa.com

دوست خوبم به یاد قرار های وبلاگی خوب گذشتمون یک قرار وبلاگی جدید گذاشته شده و خیلی از دوستان هم استقبال کردند حتما شما هم بیاید دوست داریم که جای هیچکسی خالی نباشه . برای هر چه بهترشدن این قرار و حضور همه دوستان خوب قدیم و جدید لطفا در اطلاع رسانی این قرار ما را همراهی کنید. اطلاعات بیشتر این قرار را در این وبلاگ بخونید http://gharar87.blogfa.com

سلام.ممنون از دعوتت..اگه تونستم حتما میام...بقیه دوستان هم میتونندبه آدرس زیرتشریف ببرند فکرکنم بدنباشه.!
...............
جمعه 23 اسفند 1387
ساعت 11 صبح
خیابا ن یوسف آباد (سید جمالدین اسدآبادی ) پارک شفق

منتظرالمهدی جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 16:09 http://www.montazerolmahdi.mihanblog.com

سلام
خسته نباشی وبلاگ ما به روز شد
انشاءالله موفق باشی

سلام..ممنون ازحضورت..اومدم و دیدم..
مطلب آموزنده ای بود..ممنون از یادآوریت..یاعلی مدد

بی قرار جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 16:18 http://biqarar.blogsky.com

سلام
ممنون از نوازشت....
اللهم عجل لولیک الفرج...

سلام..منم ممنونم از نوازش شما..یاعلی مدد

سوگند جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 20:32 http://sogandenik.blogfa.com

سلام دوست گرامی ممنون از محبتتون و پست زیباتون دستتون درد نکنه وخسته نباشید .

قصه ای من؛ قصه غصه و درد است
تابش را داری بگویم!؟
نخواهی دانست و نتوانی دوام بیاوری..مگر وقتی که درد یتیمی کشیده باشی !
****
دیشب در محرابه نماز و فریاد مناجات های جمعیت عاشق؛ داد ِ عاشقی سر دادم!
اما ندایی گفت :
......................
ندای دل شما چه گفت دیشب؟!
جواب سلامت به مولایت را شنیدی؟!گویند دل شکستگان لبیک را با جان و دل و گوش تن می شنوند!
دی ره یافتی به وادی دل شکستگان!؟
اگه فردا نیز ره یافتی لبیک مرا برسان !
التماس دعای خیرتان !
. قشنگ ترین انتظار ، انتظار برای یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) است

سلام.ممنون دوست عزیز از نوازش صمیمی ات..
شما همیشه به من لطف داشتید..
سایه تون برسر قاصدک برقرار ..یاعلی مدد

علی جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 20:42 http://janbazweb.blogsky.com

سلام قالب جدید مبارک

الحمدالله در کار داری وبلاگنویس ماهری میشی
چشمهای خوبی بمن نشان دادی

اما پیشنهاد دارم رنگ گرم زیاد با هم قاطی استفاده نکن

سلام.دوست عزیز و برادر گرامی.
بقول لسان الغیب شیرازی:
هرجه کردم همه از دولت قرآن کردم.....
منم هر کار کنم از تشویقها وراهنماییهای تو دوست مهربان است.
حضوری هم گفتم:احسنتها وتشویقهای کاربران وبلاگم سهم شما وانتقادها سهم من..
معاملهء پـایـاپــاییـه مگه نه؟؟!
درمورد رنگهای گرم هم،با این قالب بعضی از رنگها خوب در نمیاد.اجبارا به رنگهای گرم رو میاورم..
هیچ ربطی به علاقه ام به یکی از رنگها نداره!!!!
موفق باشی وبرقرار...یاعلی مدد

یونیکورن جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 23:34 http://silveraster.blogsky.com

سلام.

مطلب تون رو خوندم. دلم گرفت. یاد بچه های یتیمی افتادم که می شناسم. یاد اینکه می دونم حق شون چه طوری داره ضایع میشه!! خدا به داد اونایی که برسه که حق یتیم رو می خورن!

راستی آغاز ولایت امام عصر رو هم زمان با ولادت با سعادت خودم نیز هم هست ( البته به تاریخ قمری) بهتون تبریک میگم. البته به خودی خود روز مبارکی هست!!

شاد و سلامت باشید.

سلام.ممنون از نوازشت
در پست قبلی تولدت در این سرزمین پیچیده و در ماه ربیع الاول را که باعث شادی ما نیز هست را تبریک گفتم..بازم تبریک..!!
موفق باشی و عزیز.....یاعلی مدد

قرار وبلاگی شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 06:33 http://gharar87.blofa.com

مرسی که به قرار وبلاگیمون میای همه دوستان خیلی خیلی خوشحال می شن هر از گاهی بچه ها بدون قصد و غرضی دور هم جمع می شند با هم گپ مزنند و دیدارها تازه می شه البته این جمع در شرایط خاص مثل زلزله بم و .... قرارهای خیلی بزرگی گذاشته و خیلی هم کمک کرده.لطف کن قرار از طریق وبلاگت اعلام کن ممنونم . http://gharar87.blogfa.com

ممنون...اعلام کردم..اگرشد درپست بعد مینویسم..
موفق باشی یاعلی مدد

مرتضی شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 08:01 http://mani83.blogsky.com

دلم برای حسین تنگ شده بود
گفتم بیام
به زائرش سلام بدم
سلام دوست عزیزم
خوبی
رفتی ... یا هنوز نرفتی
موفق باشی عزیز

سلام وممنون ازنوازشت.
آقامرتضی.عرض کردم نیمه فروردین انشالله عازمم..
اسمت راثبت کردم تا حتما در حریم کبریایی مولا یادت کنم..یاعلی مدد

فاطمه شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 09:00 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام نازم
دیروزمیخواستم نظربدم یهویی کامپیوترهنگ کردببخشید
صورت دل رابه خداخواهم کرد
ازخداخواهش دیدارگل نرگس راخواهم کرد
تاکه جان دارم وازسینه نفسی می اید
به خداتعجیل درفرجش خواهم کرد
ممنون ازنوازشات بازم سربزن
درپناه حق
التماس دعا

سلام.ممنون از نوازش دوست مهربان ومتعهدی چون تو.
انشالله که رفع اشکال از دستگاهت شده.؟!
یه سری حرف باهات داشتم که در وب سایتت گذاشتم.
موفق باشی..یاعلی مدد

یونیکورن شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 10:03 http://silveraster.blogsky.com

سلام.

چند شب پیش که مهمونی بودیم، من یه کم کسل بودم. مادربزرگم گفت: * ماه ربیع الاوله / هر کی نخنده تنبله*
خوشمان آمد!! گفتم بیام به شما نیز هم بگم شاید خوش تون بیاد...

ماه قشنگیه جدّا. همیشه این ماه رو دوست داشتم. بعد از یه دنیا غم و غصّه به آدم نفس میده... ایشالا برای همه پر از خیر و برکت باشه...

برای ما نیزهم دعا بفرمایید پیلیز. خدانگهدار.

سلام.ممنون از نوازش ملیحت!!!
به تأسی از خودتان :خوشمان آمد...
متقابلا دعا پیلیز.!!!یاعلی مدد

غریبه شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 12:57 http://tatan11.blogfa.com

برادر مهربانم از لطفتان به این حقیر سپاسگزارم. اون مطالبی که عرض کردم گوشه ای از واقعیتهابود ونه اینکه بخواهم الکی از کسی تعریف کنم هرچند در مقام وجایگاه عزیزانی مثل شماهرچند بگوییم کم گفته ایم.
قاصدک جان تصاویر وب شما احتمالا؛ چون مذهبی بودن توسط سایت میزبان (tynipic) حذف شده اند.همانطوریکه برخی تصاویر وب منم وقتی سایت میزبان حذفشون میکنه دیگه دیده نمیشن وکاریش هم نمیشه کرد مگه اینکه تصاویر داشته باشی ومجددا؛ تو سایت دیگه آپلودش کنی.
من در خدمتتون هستم.
کاش زودتر بیای بلاگفا تا براحتی بشه پیامهای خصوصی را برات فرستاد.
والسلام: برادر کوچک شما. غریبه

سلام .ممنون از لطف و نوازش تو دوست عزیز..
بازم بخاطر حذف پیامتان عذر میخوام.گرچه نزدیک بود این یکی هم دچار خودسانسوری گردد.!!!.موفق باشید..یاعلی مدد

سودابه شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 13:05 http://sangesabor.blogfa.com

سلام قاصدک مهربان و کربلایی

ممنون از حضور همیشگیتان لطف فرمودین دلم برای دوستان مهربانم تنگ شده بود

خوشحالم که این فرصت رو دارم که در کنار شما عزیزان باشم و از مطالب و دلنوشته های زیباتان بهرمند شوم

الهم اجل لولیک الفرج

قاصدک حتما داری محیای سفر میشوی خوشا به سعادتت
منم پارسال این موقع داشتم اماده سفر حج میشدم ۱۴ فروردین پرواز داشتم یادش بخیر دلم بازم هوایی اون بهشت معطر و کرده همینطور ارزوم سفری مجدد به کربلا و نجف که انشالله با دعای شما و رسوندن سلام و پیام من به اقا و مولام حسین (ع) به ارزوم میرسم
براتون ارزوی سلامتی و موفقیت دارم

سلام.ممنون از نوازشت..
حاج خانم.صحیحش اینه که شما ما را دعا کنید.با این وجود بخاطر ارادتی که نسبت به شما دارم نامتان جزو اولین هاست..
انشاالله خدا روزی همهءمشتاقان زیارت ائمه راقرار دهد..یاعلی مدد

محسن شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 14:43

سلام

شعرازسید محمد حسن میرجهانی ازhttp://mahdi313.mihanblog.com/

در دل خود کشیده ام نقش جمال یار را
پیشه خود نموده ام حالت انتظار را
ریخته دام ودانه شه از خط وخال خویشتن
صید نموده مرغ دل برده از او قرار را
سوزم وسازم از غمش روز وشبان بخون دل
تا که مگر ببینم آن طرّه مشکبار را
دولت وصل او اگر یکشبی آیدم بکف
شرح فراق کی توان داد یک از هزار را
چشم امید دوختن درره وصل تابکی
برده شرار هجر او از کفم اختیار را
ایمه برج معدلت پرده زچهره برفکن
شوی زچشم عاشقان زآب کرم غبار را
سوختگان خویشرا کن نظر عنایتی
مرهمی از کرم بنه ایندل داغدار را

حیرانرا از جلوه ای از رخ خویش مات کن
تا رهد از خودی خود ترک کند دیاررا

سلام.محسن جان.واقعا ممنونم از لطفت..
شعر زیبایی بود مثل همیشه..
یادم رفته بود اسمت رابنویسم..الساعه اجابت میشود..یاعلی مدد

میر شرح بینهایت شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 18:45 http://karimimir.blogfa.com/

با سلام به قاصدک عزیز
و تشکر از اینکه به یاد ما هستید
ما را هم جز دوستان خود محسوب نمایید
باعث خوشحالی و افتخار ما است
..........................

زمین خوردن بار سوم

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد.

در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.

مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد!

او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: (( من دیدم شمادر راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.

مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند،

مرد اول از مرد چراغ به دست در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند.

مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند.

مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.

مرد اول سوال می کند که چرا اونمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند.

مرد دوم پاسخ داد: ((

سلام.ممنون از نوازشت...
داشتن دوستی چون شما باعث افتخار است..حـــتـــمــأ..یاعلی مدد

فاطمه شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 20:04 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام گلم
من اپم درباره امام زمان
منتظرنظرتم
خیلی زودهمه دوستانودعوت کردم
یاحق.

سلام.ممنون از نوازش ودعوتت.
اومدم..اتفاقا اولین نوازش از من بود.!موفق باشی..یاعلی مدد

مهدی=-=-دفتر عشق شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 20:08 http://www.daftareshghe.blogsky.com/

سلام دوست عزیز خوبی؟[گل][قلب]
دفتر عشق به روز شد
منتظر حضور شما هستم
برقرار باشی و سبز
[گل][گل][گل][گل]
این دو جواهر درخشان ، این دو کهکشان بیکران مرا عاشق کرد!
این چشمهای زیبایت مرا شیفته ی با تو بودن کرد!
یک لحظه به آنها خیره شدم و یک عمر اسیر قلبت شدم!
چشمهای زیبایت را دوست دارم ، هر چه به آن خیره میشوم عاشقتر میشوم!
[گل][گل][گل][گل]

سلام.ممنون ازدعوتت آقامهدی.دراولین فرصت خدمت میرسم.یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد