*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

یادی از:مهدی سهیلی(دختر ِماه)...

به غزل قاصدک خوش آمدید 

 رفت تنها آشنای بخت من

  

رفت و با غم ها مرا تنها گذاشت

  

چون نسیم تندپو از من گریخت

 

آهوانه سر به صحراها گذاشت

  

  ماه را گفتم که:ماهِ من کجاست؟

 

گفت:هر شب روی در روی من است

  

در دل شب هرکجا مهتاب هست

 

ماهِ تو بازو به بازوی من است

  

 باغ را گفتم که :  او را دیده ای؟

 

گفت : آری عطر این گلها از اوست

 

لحظه ای در دامن گلها نشست

 

نغمه ی جانبخش بلبل ها از اوست

  

 چشمه را گفتم : ازاو داری نشان؟

 

گفت:او سرمایه ی نوش من است

 

نیمه شبها با تنی مهتاب رنگ

 

تا سحرگاهان در آغوش من است

  

 از نسیم فرودینش خواستم

 

گفت:هرشب می خزم در کوی او

 

این همه عطری که درچنگ من است

 

نیست جز عطر سر گیسوی او

  

 ای رمیده ! ای گریزان عشق من!

 

چشمه ای ؟ نوری؟ نسیمی؟چیستی؟

 

دختر ماهی ، عروس گلشنی؟

 

 با همه هستی و با من نیستی.! 

  

پ.ن.1. 

 این روزها به هروبلاگی سـرک بکشی،همه دارند از عشق میگن.!. 

فعلأ با این شعر مرحوم سهیلی سر کنیم،

تا انشاالله به شرط بقای عمر،نکاتی درمورد عشق درنظر دارم که خواهم گفت.  

 

پ.ن.2. 

طی هفته جاری پست ویژه دارم،ولی علی الحساب:.... 

  

هفته وحدت گرامی باد.قاصدک. 

فرا رسیدن هفته وحدت را به عموم مسلمین 

 

تبریک عرض مینمایم.. قاصدک 

تا بعد...یاعلی مدد.

نظرات 10 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 16:08 http://www.omresokhteh.blogfa.com

اگرباغم موافق می شدی باز
پرازداغ شقایق می شدی باز؟
اگرخال وخط وچشمی نبودند
دلاایاتوعاشق می شدی باز؟
سلام عشق دردهمست عشق به محبوب و...وبالاترازان عشق به معبود.
خیلی قشنگ بود.
گلم من بخوام نظرخصوصی بدم برات چکارکنم؟؟؟
موفق باشی
درپناه حق.

سلام.ممنون از نوازشتون..
کاری نمیخوادبکنید!!.فقط بالای کامنت تون قیدکنیدخصوصی
موفق باشی.یاعلی مدد

همیره سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 17:01 http://amirsanam.blogsky.com/

عشق واسه هر کسی یه طعمی داره
ظرفیت بالا می طلبه که معمولا آدما کمتر دارن .
یا حق

سلام و ممنون از نوازش تو دوست عزیز.
گفتم که بعد در این باب حرفها دارم.
ولی اون که شما گفتید عشق نیست.!یه جور دلبستگیه که کم کم دل زده میشه!!!!
بازم بیا خوشحال میشم....تابعدیاعلی مدد

سودابه سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 17:30 http://sangesabor.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز

احسنت به حسن انتخابت بابت شعر زیبای مرحوم سهیلی

منم هفته ی وحدت رو خدمت شما تبریک و تهنیت عرض میکنم

شاد و سلامت باشی

منتظر اپ جدیدت هستم

ممنون ازنوازشت..سلیقه شما چیز دیگه ست..
سهیلی یکی از شاعراییه که من خیلی شعراشو دوست دارم.
خدارحمتش کنه...یاعلی مدد

سوسن سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 23:01 http://sogandenik.blogfa.om

سلام وعرض ادب خدمت دوست مهربانم. بسیار زیبا بود دستتون درد نکنه من هم هفته وحدت روبه شما وبه همیهنا ن عزیزم تبریگ میگویم
این هم تقدیم به شم دوست گرامی

چه تلخم!

چه تلخم گر تورا شیرین نبینم

رخت را همچو گل رنگین نبینم

الهی دیده ام را کور بینی

که یک ساعت تو را غمگین نبینم

(مهدی سهیلی)

سلام وممنون از نوازشتون..من که شرمنده لطف و مهربانی شما دونفرم...وزبانم قاصر..ولی از بابت ارسال دوبیتی زیبای سهیلی نمیتونم سپاسگزاری نکنم.برقرارباشی..یاعلی مدد

یونیکورن سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 23:37 http://silveraster.blogsky.com

سلام قاصدک.
شعر قشنگی بود. من از این بیت بیشتر لذت بردم :

چون نسیم تندپو از من گریخت / آهوانه سر به صحراها گذاشت

یواشکی بگم که من بر خلاف همیشه، ناپرهیزی کردم و دور از چشم خودم به طور کاملا مخفیانه یه متن درباره ی عشق و آدم عاشق نوشتم. یه تیکه ش رو امروز تو دانشگاه نوشتم. وقتی کلاسم تموم شده بود.

خیلی خسته ام قاصدک... خیلی...... دعا کنید لطفا...

شاد و سلامت باشید.

ممنون از نوازشت..خوشحالم باعث لذت بردن از جهان پیرامونت شدم.
متن زیبات آماده شد مشتاقم برای خوندنش.چراکه مانند تمام نوشته هات زیباست وقابل تأمل..یاعلی مدد

مهدی=-=-دفتر عشق سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 23:59 http://www.daftareshghe.blogsky.com/

سلام دوست عزیز[گل]
خوبی؟[گل][قلب]
دفتر عشق به روز شد
منتظر حضور شما هستم
شاد باشید[قلب]
[گل][گل][گل][گل][گل]
دریای چشمانم خشکیده ، آسمان قلبم ابری و دلگرفته!
دستهایم سردتر از یخ ، گونه هایم چروکیده!
سهم من از عشق آوارگی ، کلام شب و روز من نفرین بر عشق........!
[گل][گل][گل][گل][گل]

ممنون آقامهدی..حتما میام.تشکربابت اطلاع کردن حقیر.یاعلی مدد

پیام چهارشنبه 21 اسفند 1387 ساعت 01:22 http://payam197.blogfa.com

سلام

خوبی

مطلب جالبی بود


در ایران قانون کپی رایت رعایت نمیشود

من سعی میکنم اخلاقی رفتار کنم و برای برداشتن عکس و مظلب اجازه بگیرم

شما هم دل داریدکی حسوده

موفق باشید

به امیددیدار

SOSH چهارشنبه 21 اسفند 1387 ساعت 10:43 http://www.sosh-group.blogfa.com

[گل]سلام[گل]
SOSH به روز شده نمیخوای یه سری بزنی؟![گل]
[گل][گل][گل]منتظریمم[گل][گل][گل]

سلام دوست عزیز..ممنون از نوازشت..
برای پیام بعدأمیام اونجا..!!
منتظر نوازش بعدیت هستم...یاعلی مدد

سایه پنج‌شنبه 22 اسفند 1387 ساعت 11:38 http://sokoot-ta-abadiat-72.blogfa.com/

سلام عزیز دلم
ببخش واقعا معذرت می خوام
شرمنده نمی دونم باید چه جوری جبران کنم
ممنون از اینکه به فکر ما بودی
می خوام این پستمو راجع به حضرت مهدی (ع) بذارم
به محض این که آپ کردم خبرت می کنم

سلام دوست عزیز..ممنون از نوازشت..بزرگوار:
نیازی به جبران نیست..فقط لطف میکنی که کامنتهارو میخونی!!!
اخه به اینم فکر کن که دوستت دارند که بهت پیام میدن..!!
بیصبرانه منتظر پست جدیدت هستم...یاعلی مدد

محفل فاطمیون اراک پنج‌شنبه 22 اسفند 1387 ساعت 18:44 http://www.omolaemeh.blogfa.com

سلام دوست بزرگوار . متن زیبا و قابل توجهی بود .
ازش دنیایی از مفاهیم را میتوان بیرون کشید .
.....علی گندابی هم خوش تیپ بود و هم خوش استیل .
...اهل قمه کشی . ظلم . عربده کشی و....
همه نوع گناهی میکرد فقط به ناموس مردم نگاه آلوده نمیکرد .
آخرش زیر پای زائراین علی علیه السلام دفن شد .
فقط به خاطر چند قطره اشک که برای امام حسین ریخت .
به محفلم بیا و بقیه رو خودت بخون . منتظرتم .[گل][گل][گل][گل][گل]....

سلام دوست عزیز..ممنون از نوازشت
اومدم ودیدم..بقو ل خودت...زیبأ بودوقابل تأمل
منتظر نوازش بعدیت هستم...یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد