*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

هفتمین جرعه از بادهءرمضان

تقویم رمضانهفتمین روز از این ماه مصادف است با : وفات حضرت ابوطالب عمو و یگانه حامی و کفیل رسول اکرم (ص) در سال دهم بعثت .التماس دعا..قاصدک

پیش درآمد:سلام نماز روزه هاتون قبول..با نثار فاتحه ای هدیه به روح اموات و گذشتگان و ذوی الحقوق وسرسلسله دعاها؛دعای فرج مولا صاحب الزمان(عج)به استقبال هفتمین روز از رمضان المبارک میرویم  قاصدک

اولین جمعه ماه مبارک هم از راه رسید.جمعه ها از پی هم می آیند و نگاهمان هنوز به افق دور دستهاست 

و با تمام امید و انتظار جاده های کوچه های بیکسی را آب و جارو مینماییم 

بدان امید که مردی می آید زخورشید   

 

تومهربان من بیا کنار پنجره 

بهار را به من نشان بده 

بگو که سرو سرفراز ما   دوباره در چمن چمان شود 

به چهره ها و راهها   چنان نگاه میکنم که کور میشوم 

چه مدتی است دلبرا ندیده ام ترا؟ 

تو مهربان من بیا کنار پنجره 

هلال ابروان خویش را 

فراز بدر چهره ات برابرم نشان بده 

که خشکسال شعر من شکفته چون جنان شود 

شکسته بود کلک من   زیاس بی امان من 

 تو مهربان من بیا کنار پنجره 

که آفتاب روح من عیان شود...رضا براهنی... 

  

 أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ  

(سوره تکاثر آیه۱ )  

  بهوش آئید که شما مردم را بسیاری   

(مال وفرزند وعشیره سخت از یادخدا) غافل داشته است

 

الا پویندگان راه  باطل         پریشان گشتگان در مسائل

بهوش آئید اموال وعشیره    شما را کرده از حقّ سخت غافل

 

 دعای روز هفتم ماه رمضان 

اَللّهُمّ َاَعِنّی فیهِ عَلى صِیامِهِ وَقیامِهِ وَجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وَ 

آثامِهِ وَارْزُقْنی فیهِ ذِکرَک بِدوامِهِ بِتوفیقِک یا هادیَ المُضِلّین   

   

خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبادت و 

برکنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان و روزی ام کن در آن یادت را براى همیشه 

به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان

مفهوم دعای امروز  

امداد الهی برای عبادت, یاد مداوم خدا, توفیق الهی

    

نماز سفارش شده از ائمه اطهار جهت شب هشتم رمضان

دو رکعت،در هر رکعت بعد از حمد۱۰مرتبه سوره توحید 

و بعد از نماز هزار مرتبه " سبحان الله " بگوید 

ثواب:حضرت علی (ع)فرمود:هر کس که این نماز را بخواند، 

هشت در بهشت به روی او باز می شود از هر دری که می خواهد داخل شود 

  

جرعه ای از بادهء سجّاد(صحیفه سجّادیّه)  

خدایا ؛از تو میخواهم تا بار گران گناهانم را که مرا به ستوه اورده اند از دوش من برگیری،و از تو مدد می جویم بر آنچه که سنگینی اش مرا از پای در آورده و مرا با این که بر خویش ستم کرده ام،مورد بخشایش قرار ده و مرا از رحمت خویش،با برداشتن بار گران گناهانم برخوردار کن..آمین. 

پ.ن: قابل توجه دوستان تازه وارد(قدیمیها میدونند!!)وعده آدینه ها پابرجاست.!

به یاری حق تمام جمعه های قاصدک آدینه ها نذر قدمهای مولای مهربانیست

التماس دعا..یاعلی مدد

نظرات 20 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 5 شهریور 1388 ساعت 23:07 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
طاعات و عباداتت قبول
چه خوب کردی یادی از اموات و درگذشتکان کردی و خوبتر از آن ! این که به پیشواز امام زمان (عج) رفتی .
همه چیز مثل شبهای پیش زیباست و سرشار از نور و عرفان و معنویت .
ممنون از شما قاصدک عزیز و یاران همیشه همراهت صبور گرامی و فاطمه عزیز
التماس دعا

خانوم معلم؛از کودکی یادمون دادند که جمعه ها اموات چشم به راه بازماندگانند و باز هم آموزه های دینی و اعتقادی مان بر این است که عاقبت جمعه ای انتظاربسر رسیده و میآید آنکه چشم براهش هستیم.
حالا که اسم بردید.منم تقاضا میکنم برای شادی امواتی که دستشون از دنیا کوتاه ست بخصوص پدر و مادر بانیان این نوشتار و بویژه خفتگان در وادی السلام نجف را مهمانشان کنیم با فاتحه ای وصلواتی برمحمد و آل محمد(ص)
التماس دعا..یاعلی مدد

مریم پنج‌شنبه 5 شهریور 1388 ساعت 23:08 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام

خدایا! مدح و ثنا را با سپاس تو آغاز می کنم که تو راهنمای راه صوابی.
خدایا! چنان گناهانم را بخشیدی و از خطاهایم درگذشتی و زشتی هایم را پوشاندی و برگناهان خطا و عمدی ام چنان بردباری کردی که مرا به هوس انداختی تا از تو چیزهایی بخواهم که شایسته آنها نیستم.
خداوندا! چنان مهربانانه درهای رحمتت را به رویم گشودی و قدرت و توان خود را آشکار نمودی و اجابتت را به من فهماندی که آسوده خاطر تو را می خوانم و از سر آشنایی و انس، نه ترسان و هراسان.
پروردگارا! چون تو مولای بخشنده و بردباری ندیده ام. تو مرا می خوانی و من می گریزم؛ از در دوستی وارد می شوی و من دشمنی می کنم؛ تو مهربانی می کنی و من نمی پذیرم ... و این همه، تو را از مهربانی و بخشش و نیکی به من باز نمی دارد که تو مهربان ترین و بخشنده ترینی.

برداشتی از بخش های آغازین دعای افتتاح

خانوم معلم..مثل همیشه شرمنده لطف شما هستم..همین...یاعلی مدد

صبور جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 00:14

برداشتى از دعاى روز هفتم ماه رمضان


هفت روز تشنگى جسم را تاب آوردى و جانت را به ذکر او سیراب ساختى. از هر چه سستى و لغزش است‏به راهنماى گمراهان پناه ببر!


اى خدا! در این روز بر روزه و اقامه نماز یارى کن و از لغزش‏ها و گناهان دور ساز و ذکر دایم نصیبم فرما، به حق توفیقت اى راهنماى گمراهان.
مردان الهى روز و شب را در نماز، ذکر و تسبیح الهى به سر مى‏برند در خانه هایى که نور هدایت الهى در آن پرتوافشانى مى کند


دعا هم نیزه تیز است و هم سپر هر ستیز

بازم طبق معمول حرفی نمیتونم بزنم جز تشکر..نماز روزهاتون قبول.التماس دعا..یاعلی مدد

حمید جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 00:26 http://golbargekhansar.blogfa.com/

سلام . بسیار عالی بود . کاش خداوند متعال این توفیق رو بهمون بده تا مراقب اعمال و رفتارمان باشیم بالخصوص مراقب زبانمان . که این دنیا به یک آه و دم است .
خدا یارتان .

انشاالله که همینطور بشه که گفتید..طاعاتتون قبول..ممنون از حضورتون..یاعلی مدد

سوگند جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 01:52 http://sogandenik.blogfa.com

سلام وخسته نباشید به شما دوستان بزرگوار دستتون درد نکنه طاعات و عباداتتان مورد قبول درگاه حق.

به نام خالق انتظار
آقا نگاهت جای آهوهاست، می دانم
دستان پاکت مثل من تنهاست، می دانم
آقا دلت در هیچ ظرفی جا نمی گیرد
جای دل تو وسعت دریاست ، می دانم
می آیی و با دستهایت پاک خواهی کرد
اشکی که روی گونه مان پیداست ، می دانم
برگشتنت در قلب های مرده مردم
همرنگ طوفانی ترین دریاست ، می دانم
جای سرانگشتان پر نورت در این ظلمت
مانند رد باد بر شنهاست ، می دانم
در باور کوتاه این مردم نمی گنجد
وقتی که بیایی اول دعواست ، می دانم
ای کاش برگردی که بعد از این همه دوری
یک بار حس بودنت زیباست ، می دانم
آقا اگر تو برنمی گردی دلیل آن
در چشمهای پر گناه ماست ، می دانم
کی بازمیگردی ، برایم بودن با تو
زیباترین آرامش دنیاست ، می دانم
تو باز می گردی اگر امروز نه ، فردا
از آتشی که در دلم پیداست ، می دانم
به امید ظهورت آقا جونم

قبول باشه طاعاتتون..تشکر دوباره دارم بابت ارسال این شعر زیبای انتظار
شعر قشنگی بود..به امید فرج مولا..التماس دعا..یاعلی مدد

غریبه جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 01:56 http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام به قاصدک گرامی

ضمن تشکر از زحمتی که میکشید هم شما هم دوستان گرامی

و شرمنده از غببتم انشا الله میبخشید

خدا همه رفتگاه رو در این شب جمعه و شبهای جمعه که چشم به راه احسان بازماندگانشون هستند رو رحمت کنه و روحشون رو شاد کنه و لازم میدنم فاتحه ای هم دوستان نثار کسانی که بد وارث یا بی وارث هم هستند هدیه کنند....انشا الله که لیاقت دیدار امام عصرمون رو داشته باشیم و ازراهیان راه این امام بزرگوارمون قرار بگیریم

امین

شعری رو برای امام عصر تقدیم میکنم

با همه لحن خوش آوایی ام
در به در کوچه تنهایی ام

ای دو سه تا کوچه زما دورتر
نغمه تو از همه پرشورتر

کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه ما می شدی
مایه آسایه ما می شدی

هر که به دیدار تو نائل شود
یک شبه حلال مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه مارا عطشی دست داد

نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه جان من است
نامه تو خط امان من است

ای نگهت خواستگه آفتاب
بر من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده برانداز زچشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم

ای نفست یار و مددکار ما



بسیار عالی مثل همیشه امیدواریم رمضانی پر بار و به یاد ماندنی داشته باشیم

نماز و روزه های همه دوستان قبول در گاه حق باشد انشا الله

التماس دعا

بانوی گرامی..ممنون از حضورتون..باور کنید امشب گفتم اگر پیداتون نشه باید حتما یه سربزنم به وبلاگتون..نمیدونم پست شبهای قبل را خوندید یانه؟ولی اونجا هم عذر خواستم بابت به خدمت نرسیدن..بخصوص امشب که باید آNینه ها را هم بنویسم.!
به هرحال.ممنون از ارسال این شعرزیبای مرحوم آغاسی..خدا رحمت کند جمیع اموات و گذشتگان (و بقول شما بد وارثان و بی وارثان).
زنده باشید و همیشه سلامت.التماس دعا .یاعلی مدد

صبور جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 01:56 http://sangesabor.blogfa.com

سلام و ارزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی میهمانان این ضیافت بزرگ الهی

در استانه ی اولین شب جمعه ی ماه مبارک رمضان هستیم
تشکر ویژه ای به خاطر یاد اوری قاصدک مهربان برای پدر عزیز خفته در وادی السلام و دیگر در گذشتگان رو دارم


امید است که تمام عزیزان خفته در خاکمان در این شبهای عزیز مورد رحمت و بخشش و عنایت خدای مهربان قرار بگیرند

امام صادق(ع) در مورد چگون زیارت کردن و درخواست امرزش برای اموات فرمودند: بگویید خدایا!

زمین را از طرف پهلوهاى آنان بگستران

ارواح آنان را به سوى خود بالا بر

مقام رضوان و خشنودى خود را به آنان برسان

و از رحمت خود در آستانه آنها فرود آور که به واسطه آن

تنهائیشان به جمعیت و وحشت شان به انس تبدیل شود

به درستى که تو بر هر کارى توانایى .

التماس دعا

انشاالله مه تمام اموات مسلمین و همینطور پدر گرامی شما مورد شفاعت مولا قرار بگیرند و به یمن این شبهای عزیز مولا علی(ع) شفاعتشون کنه..بازم ممنون از لطف دائمی تون.التماس دعا..یاعلی مدد

ستاره جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 02:10


سلام و هفتمین جرعه از باده ی رمضان گوارای

وجودتان باد



امید که عبادات شماهم مورد قبولی حضرتش قرار بگیرد..دعامون کنید..
به امید دیدار..یاعلی مدد

دوست سبز جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 03:00

فشار بر سید حسن خمینی برای لغو سخنرانی خاتمی.



به نظر میرسد برخی نهادهای امنیتی و مسوولان قضایی تلاش می نمایند از سخنرانی سید محمد خاتمی در شب های قدر که در حرم امام ایراد می گردد ممانعت به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار رویداد فشار بر سید حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) برای حذف نام سید محمد خاتمی از جمع سخنرانان شب های قدر به شدت افزایش یافته است.

یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت که مسولان امنیتی و برخی مقامات قضایی از احتمال حضور میلیونی مردم در سخنرانی خاتمی به شدت نگران هستند.

این منبع اگاه افزود: با توجه به فضای بوجود آماده و اثرات منفی پخش اعترافات فعالان سیاسی و اجتماعی و خشم عمومی ، اعلام خبر سخنرانی آقای خاتمی در حرم امام خمینی منجر به حضور صدها هزار نفر از معترضان برای اعلام حمایت از اصلاح طلبان و و دهن کجی به این دادگاه های نمایشی خواهد شد.

در همین حال خبر می رسد آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای حضور در مراسم احتمالی سخنرانی سالانه ی سید محمد خاتمی در حرم امام خمینی (ره) اعلام امادگی کرده اند.

لازم به ذکر است که نوه آیت الله خمینی ازشرکت در مراسم تنفیذ حکم احمدی نژاد همانند چند تن از دیگر بزرگان نظام خودداری نمودند.

ساقی جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 05:37 http://www.makhfigah128.blogfa.com/

سلام قاصدک دم پنجره!
خبری از ما نمی گیری مهربان !
می دونم ماه رمضون سرت خیلی شلوغه
ما رو فراموش نکن عزیز!

قبول باشه...
من فراموشتون نکردم..میتونید کامنتهاتو نودوباره چک کنید.!٬
شما فراموشم نکن تا میتوانی.!!..خدمت رسیدم.التماس دعا..یاعلی مدد

عباسی جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 08:23

با سلام

ای آنکه نگه دوخته بر بزم خدایی

خوش باش بر این شیوه که نور دل مایی

پیداست از این حال که دلداده اویی

زیباست چه بسیار که از خویش رهایی
نشنیده ای آیاکه زند جارچی عرش

گلبانگ, که بازای, که مهمان خدایی
ماه رمضان آمده و مائده بر پاست

دعوت همگا نیست چرا زود نیایی
آن به که زهر خوان دگر چشم بپوشی

زیباست بر افطاز خدا لب بگشایی
غافل منشینید که در عرش خبر هاست

چتری به سر آرید که فری است همایی
خوان کرمش مائده هردو جهانست

آن به که بر این سفره گسترده در آیی
گاهیست به پدرام چرا قدر ندانی

ماهیست همه بدر چرا ماه نپایی
یک شب که بمقدار به عمریست برابر

آنرا زچه هر سال به عمرت نفزایی؟
خیل ملک آید به سلام تو در این شب

حیف است که بر خاک تو رخسار نسایی
آرند و د مانند به هر روح روانی

آیند و رسانند به هر گوش ندایی
تا صبحد مان پیش تو مانند به تکریم

هر لحظه به سازی و نوازی و نوایی
تنها نه فقط قدر تو تقدیر نمایند

برای خواندن بقیه این شعر زیبا

بر درد دلت میرسد از غیب دوایی
گیرند به تکلیف تو ازحور کنیزی

بخشند به تشریف تو از نور قبایی
جویند به رضوان تو در قرب مقامی

سازند به تمکین تو در خلد سرایی
بر ره سپران مژده همین بس که به فرجام

با روزه برد راه سپر راه به جایی
دعوت که به مهمانی قرب است عزیزان

آن کس بپذیرد که بر او نیست ریایی
ناظم نه طمعکار سراید غزل اما

هر گفته برد اجری و هر کرده جزایی

استاد جعفر ناظم رعایا

التماس دعا

یا علی

به به..عجب شعر طولانی و البته زیبای مختص ایام رمضانی انتخاب کردی آقای عباسی عزیز...ممنون...بابت آدینه ها هم تشکر ویژه دارم.التماس دعا..یاعلی مدد

سلام و صد سلام

بالاخره هفتمین جرعه هم نصیبم شد

الحمدلله...قبول باشه طاعات وعباداتتون.التماس دعا..یاعلی مدد

فاطمه جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 10:16 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام...ادینه ی خوبی در پیش داشته باشید.

امروز هم اینجا رو متبرک کردین با عطر یا مهدی(عج) در اولین جمعه ی ماه مبارک رمضان که بیشتر تعلق دارد که بنابر احادیثی در جمعه ای از همین ماه ظهور خواهد کرد.
که فقط مهدی جان تو میتوانی داد عدالت سر دهی...چون تو زاییده ی حقی...

ستایش از ان خدایی است که به من بردباری کند،تا جایی که گویی گناهی ندارم،پس پروردگار من ستوده ترین چیزهاست نزد من و سزاوار سپاس
و به راستی می دانم که در پناهندگی به جودت و خشنودی به قضایت،عوضی است.
واینکه هر گاه به درگاهت می خوانمت ای اقای من!به زبانی که لالش کرده گناهش،راز گویمت،به دلی که هلاکش کرده جرمش،تو را می خوانم ای پروردگار
ترسان
با شوق
امیدوار
هراسان
پس امیدم را تحقق بخش و
اسمع دعائی یا خیر من دعا داع.

فرازهایی از دعای ابوحمزه ی ثمالی

التماس دعا...یاعلی

آدینه های شما هم بخیر و شادی
نماز و روزه تون هم قبول انشاالله...جمعه ها مختص به مولا ست و
چشم انتظاران ظهورآن حضرت...البته دیگه همه از آدینه ها مطلع شدند
ولی نمیدونم چا بازم بعضی از جمعه ها غروب که نزدیک میشه دوست
دارم توقاصدک بنویسم..اگه یادت باشه قبلا ها اینطوری بود تا اینکه آدینه ها را درست کردم.به هرحال..دعا کنیم که خدا در امر ظهور حضرتش
تعجیل نماید..ممنون از ترجمه بخی از دعای ابوحمزه ثمالی..التماس دعا..یاعلی مدد

شعیب جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 12:37

سلام
خسته نباشی بابایی
بزار قبل از هر چیز ازتون عذر بخوام که چند روز نبودم. خواهرا می دونن به خدا مریض بودم و معذور... شرمنده.
ان شاءالله هیچ وقت هیچ بنده ی خدایی مریض نشه و همیشه شاد و سرحال و سر زنده زنده باشین و زندگی کنین. آمین
بیایید ماه رمضونی مریضا رو فراموش نکنیم و برا سلامتی همه شون دعا کنیم.....

دشمنت شرمنده..بلادوره انشالله آقاشعیب..خوشحال شدم اومدی.
چشم..من که قابل نیستم.ولی یکی از پی نوشتهای پست رمضان اختصاص داره برای دعا ی سلامتی و بهبودی بیماران..خوش باشی وسلامت..التماس دعا..یاعلی مدد

م.عروج جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 13:27 http://shabtub.persianblog.ir

سلام بابایی. ببخشید یه سری مسائل پیش اومده بود که اعصابم رو مورد عناید قرار داده بود. حالا خدا رو شکر کم کم داره حل می شه. ممنون که به فکرمی
( الان جای آیکون بقل و قلب و بوس خالیه)
.
راستی بابایی بازم به خاطر پستت خدا خیرت بده. کلی روحیه آدم تازه می شه میاد وبت رو می خونه.
حق نگهدارت

سیما جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 15:42 http://www.s-s-s.blogfa.com

سلام قاصدک
ممنون مث همیشه عالی بود
امیدوارم وقت بکنی و بتونی بیای به منم یه سری بزنی
نماز و روزه هاتون قبول
تا بعد التماس دعا
یا حق

سکوت جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 16:34 http://sokotearefaneh.blogfa.com

سلام عمو
نماز وروزه تون قبول
من ادرس وبنوشته ی ادینه هاتون را ندارم
التماس دعا
پشت این پرده نگاریست که خواهد امد
ماهتاب شب تاریست که خواهد امد

اخرین اختر تابنده ی ملک ملکوت
به خدا روی مداریست که خواهد امد

التماس دعا
شادباشین وعاشق حق
وخدای همیشه بهار نگهدارتون

عبادات شما هم قبووووووووووول..به به چه عجب؟؟!!.
روی همون اسمش کلیک کنی تمومه..اتوماتیک وار رهنمون میشی به سمت آدینه ها.!..بیت دوم شعرت را خوشم اومد...آخرین اختر......
محتاجم به دعای خوبان..ممنون که اومدی..یاعلی مدد

دوست سبز جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 17:24

دانشجوی شهید راه آزادی محمدجواد پرنداخ به خاک سپرده شد


کردانه: کرمانشاه: یکی دیگر از کشته شدگان وقایع اخیرکه بعد از ضرب و شتم نیروهای انتظامی و لباس شخصی به زندان انتقال داده شده بود در زندان جان سپرد.

پیکر این شهید در گیلان غرب امروز به خاک سپرده ش د. شکنجه گران پس از به شهادت رساندن وی در زیر شکنجه جسد بی جان وی را به پزشکی قانونی ‌اصفهان تحویل داده بودند. پس از پیگیری خانواده از سرنوشت فرزند خویش سرانجام رژیم به آنها اجازه داد بود که در پزشک قانونی فرزند خویش را شناسایی و پیکر وی را به گیلان غرب (کرمانشاه) انتقال دهند.

این دانشجوی کُرد که در رشته‌ی پتروشیمی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل بود و همانند دیگر یاران خود مخالف نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود، و در حرکت های مدنی در اصفهان شرکت کرده بود.

خانواده پرنداخ از سوی نهادهای‌ امنیتی برای برگزاری مراسم ختم و اطلاع رسانی تحت فشار قرار دارند، به گونه‌ای که از آنان خواسته شده دلیل مرگ فرزندشان را سانحه‌ی رانندگی عنوان کنند

سکوت جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 21:50 http://sokotearefaneh.blogfa.com

سلام عمو جون
خوبین ؟سلامتین ؟
من سالم سالمم
بابا عمو مگه از جونتون سیر شدین که اومدین پی من
دو روز یه ریز مثل بختک افتاده بودم تو خونه تون براتون کافی نبود ؟؟؟

من هستم همچنان
شاد وسرحال وپرانرژی وشیطان

بااجازه
شادباشین وعاشق حق
التماس دعا
وخدای همیشه بهار نگهدارتون

اَنتَ سالم؟؟.اَ ناَ جاسم!!(شوخی بی مزه ای بودنمیخوادبهم بگی خودم میدونم!!)
من؟؟؟؟من کی اومدم دنبالتون؟؟!.مطمئنی خوبید الان؟؟!.
برم آپ امشب را بذارم بعداً اگر فرصت بود بیام ببینم کی فرستاده دنبالتون؟!!!.تا اون موقع دعام کن..ممنون..یاعلی مدد

شمس جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 23:56 http://mushtagh.blogfa.com

سلام
عالیه همه چیز
شعر انتخابیتان
دعاهایتان
آیات انتخابیتان
همه چیز عالیست

چون اون پست شامل مرور زمان شد!!.لاجرم کامنت شما نیزهم به سمت گورستان کامنتها !! رهنمون گردید!!.
غم آخرتون باشه!!.یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد