*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

قاصدک دیار طوس

 به اذن خدای فرشته رو سر در حرمش نوشته 

اُدخِلو بـِسَلامٍ آمنین یعنی اینجا خوده خود ِبهشته 

  

دهم فروردین۱۳۶۵ بیمارستان امین اصفهان 

تازه تونسته بودم به کمک بالش و بالا اوردن تخت به حالت نیمه نشسته ! دربیام. 

درد امونم را بریده بود.غروب یک روز دلگیر،خورشید داشت بساطش را جمع میکرد 

که صدای اذانی از مسجدی درهمان حوالی توجهم را جلب کرد.به هزار زحمت و 

گردن دراز کردن تونستم از پنجره به بیرون نگاه کنم.ریسه های زرد و قرمز رنگ 

روی گنبد مسجد بی اختیار کبوتر دلم را راهی حرم امن مولا علی بن موسی الرضا(ع) کرد

مجبور شدم به هرکسی رو بزنمدر محضر هر غریبه زانو بزنم 

 تحقیرشدم،چونکه فراموشم شدیک سر به شما ضامن آهو بزنم 

همون موقع عهد کردم و زیر لب گفتم:یا امام رضا مدد کن بتونم از جام بلندشم 

قول میدم اولین جایی که برم حرم خودت باشه و بس!.

 ضامن چشمان اهوها بدادم میرسی؟!

 

 

قاصدک آدینه هاکنار سفره که بودیم حرف مشهد شـد 

وزید بوی خراسان و ناگـهان رد شد قاصدک آدینه ها

قاصدک آدینه هادوباره یـاد غریب آشـنا و شـوق حرم  

و سیل اشک که پشت پلکها سد شدقاصدک آدینه ها

پاییز1365 

بالاخره بعداز شیش ماه سرپا شده!.و برای اولین بار راهی مشهدالرضا شدم. 

قاصدک آدینه هادو روز بـعد بلیـط و شـروع یک پرواز 

کبوترانـه دلـم بـی قـرار گنبـد شد قاصدک آدینه ها

قاصدک آدینه هاقطار تهران،مشهد درست ساعت هشت

و ایستگاه که سرشار بـوق ممتد شد قاصدک آدینه ها

قاصدک آدینه هاو چند ساعت دیـگر به صحـن آزادی 

نگاه منتظرم گـرم رفـت و آمـد شد قاصدک آدینه ها

یادمه بعداز برگشت ازحرم مولا دیگه عصا را هم کنار گذاشتم و تا امروز هرچی دارم 

از سر مهر و لطف امام رضا میدونم ولاغیر!

حتما که نباید کنار صحن و سرا و بخصوص پنجره فولاد آقا باشی تا شفاعتت را بکنه! 

کافیه ازصمیم دل بخوانی و بخواهی.اونوقته که به وضوح شامل الطاف خفیه حضرت میشی 

هرصبحگاه وقتی خورشید را دیدی بهش سلام کن.چرا که در دیارما،خورشید گرما و 

انوار طلایی اش را هربامداد متبرّک میکند به گنبد زرد رنگ خورشیدمشرقی

میلادامام رئوف،علی بن موسی الرضا(ع) برهمگان مبارک باد

 

زنده باشید و سلامت تابعد یاعلی مدد

نظرات 6 + ارسال نظر
معراج چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 06:19 http://www.rapcode.blogfa.com

سلام دوست عزیز خوبی حالت چطوره
دمت گرم به کارت تو وبلاگ نویسی ادامه بده موفق میشی به من هم سر بزن وقت کردی اگر وقت کردیه بیا وگرنه شیرم را حلالت نمیکنم منتظرم
بیا بیا بیا بیا بیا بیا بیا بیا بیا

خوب شد گفتی ادامه بدم وگرنه منکه پاک نا امید شده بودم از نوشتن شیرت را هم حلال نکردی مهم نیست مادرررررررر

شاپرک چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 09:20 http://manemohajer.blogfa.com

سلام دوست گرامی...
شرمنده بابت تاخیر


میلاد عالم آل محمد، هشتمین حجت سرمد،نگین درخشان وطن، السلطان ابا الحسن، حضرت امام رضا (ع) مبارک باد

امام رضا (ع) : مؤمن کسی است که چون نیکی کند مسرور می شود و چون بدی کند، استغفار می کند.

حریمت قبله ی جانم بود حب تو ایمانم
تو را هر لحظه می خوانم رضا جانم، رضا جانم
منم مست ولای تو گدایم من گدای تو
نهادم سر به پای تو رضا جانم، رضا جانم

خدایا بحق این امام همام، شادی و سرور واقعی و دائمی را در دلهای ما برقرار ساز آمین.

کلام شیرین سه‌شنبه 4 آبان 1389 ساعت 19:15 http://www.malakbanoo.ir

سلام

با مطالبی ....و "شعر جانباز "در برگه سایت در خدمتیم....

.............

وجودم پاره ای از شب

دلم تنهاتر از پاییز

بساطم بقچه ای اندوه و کوچه مثل من خالی!

دلم تنگ است

دلم اندازه ی صحن قفس تنگ است!

سکوت از کوچه لبریز است

صدایم خیس و بارانیست

نمی دانم چرا در قلب من پاییز طولانیست؟!

فاطمه ۱ سه‌شنبه 4 آبان 1389 ساعت 20:10 http://ghasedakekhial.blogfa.com

خداوند هیچ تضمین و قولی مبنی بر این که حتما روزهای ما

بدون غم بگذره / خنده باشه بدون هیچ غصه ای، یا خورشید

باشه بدون هیچ بارونی، نداده

ولی یه قول رو به ما داده که اگه استقامت داشته باشیم در

مقابل مشکلات،تحمل سختی ها رو برامون آسون میکنه

و چراغ راهمون میشه ...

قفنوس چهارشنبه 12 آبان 1389 ساعت 10:55 http://ghoofnoos.blogfa.com/

سلام

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است
یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است
حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای
آنجا برای عشق شروع مجدد است

کاوسی چهارشنبه 12 آبان 1389 ساعت 16:56 http://mighat61.blogfa.com

سلام بر جانباز عزیز، قاصدک
خدا قوت
من که کبوتر دلم انس گرفته با رضا
می شنوم ز قدسیان زمزمه ی رضا رضا
راست گفتید. من در هیچ کجای ایران مثل صحن و سرای ثامن الحجج احساس آرامش نمی کنم.
شاد باشید دوست عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد